گردشگری روسیه

راه‌ آهن سراسری سیبری Trans-Siberian Railway

- گروه ساتراپ 02.02.28

خط آهن قدیمی سیبری که بخشی از طولانی ترین سیستم را...

خط آهن قدیمی سیبری که بخشی از طولانی ترین سیستم راه آهن جهان است، از مسکو تا ولادی وستوک، شهری در نزدیکی مرزهای روسیه با چین و کره شمالی، امتداد دارد. این خط که در سال 1891 توسط تزار الکساندر سوم آغاز شد و توسط پسرش، تزار نیکلاس دوم، در سال 1916 تکمیل شد، به عنوان مسیر تزارها شناخته می شود. بیشتر مسافران از قطار به عنوان اقامتگاه شبانه از یک مقصد به مقصد دیگر استفاده می کنند. این قطار دارای تخت خواب های درجه یک، دو و سه است که برخی دارای حمام و دوش خصوصی هستند.

کوه البروس Mount Elbrus

- گروه ساتراپ 02.02.28

کوه البروس در رشته کوه قفقاز در جنوب روسیه قرار که...

کوه البروس در رشته کوه قفقاز در جنوب روسیه قرار که با ارتفاع 5642 متر به عنوان یکی از هفت قله از مرتفع ترین قلل در هر یک از هفت قاره زمین، کوه نوردان با تجربه و تازه کار را به خود جذب می کند. در حال حاضر این کوه آتشفشانی خاموش بوده و هیچ فوران ثبت شده ای ندارد. اخیرا با راه اندازی سیستم تله‌کابین که بازدیدکنندگان را تا ارتفاع 3800 متری بالا می برد، صعود به این قله برای کوهنوردان آسان تر شده است.

دره آبفشان ها Valley of Geysers

- گروه ساتراپ 02.02.28

دره آبفشان ها که در شبه جزیره کامچاتکا در شرق روسی...

دره آبفشان ها که در شبه جزیره کامچاتکا در شرق روسیه قرار دارد، دومین میدان آبفشان بزرگ جهان است. دره آبفشان ها در سال 1941 توسط دانشمند محلی تاتیانا اوستینوا کشف شد که از آن زمان به یک جاذبه توریستی محبوب در کامچاتکا تبدیل شد و توجه بسیاری از دانشمندان و گردشگران را به خود جلب کرده است.

جزیره کیژی Kizhi Island

- گروه ساتراپ 02.02.28

جزیره کیژی که در کارلیا، منطقه ای در شمال غربی روس...

جزیره کیژی که در کارلیا، منطقه ای در شمال غربی روسیه که با فنلاند و دریای سفید هم مرز است، قرار دارد و بیشتر به خاطر موزه فضای باز باورنکردنی اش شناخته می شود. کارلیایی‌ها از قرن سیزدهم در این منطقه زندگی می‌کردند که محل تلاقی فرهنگ‌های شرق و غرب بوده است. مجموعه موزه شامل کلیسای بازسازی شده سیوور است که ارتفاع آن 120 فوت بوده و از سالن اصلی و سازه های اطراف آن با 22 گنبد تشکیل شده است. از دیگر جاذبه های گردشگری می توان به ده ها خانه چوبی، آسیاب های بادی، عبادتگاه ها و انبارها و در کنار آنها به نمایشگاههای صنایع دستی که توسط گروه های محلی اجرا می شود اشاره کرد.

کلیسای جامع سنت سوفیا St Sophia Cathedral, Novgorod

- گروه ساتراپ 02.02.28

کلیسای جامع سنت سوفیا در نووگورود، قدیمی ترین شهر ...

کلیسای جامع سنت سوفیا در نووگورود، قدیمی ترین شهر روسیه، در محوطه کرملین واقع شده است. این کلیسا که 125 فوت ارتفاع دارد و با پنج گنبد تماشایی آراسته شده که میتوان گفت قدیمی ترین ساختمان کلیسایی روسیه است. کلیسای جامع سنت سوفیا دارای مجموعه‌ای از سازه های مذهبی باستانی است که از آن جمله می توان به نماد الهه مادر، نمادی که طبق افسانه‌ها در سال 1169 نووگورود را از حمله نجات داد، اشاره کرد. از جاذبه های دیگر این مجموعه سه دروازه معروف کلیسای جامع است که با تزئینات سبک معماری قرن دوازدهم بسیار زیبا و استادانه تزئین شده است.

دریاچه بایکال Lake Baikal

- گروه ساتراپ 02.02.28

بسیاری از مسافران راه‌آهن سراسری سیبری برای توقف د...

بسیاری از مسافران راه‌آهن سراسری سیبری برای توقف در دریاچه بایکال، عمیق‌ترین و قدیمی‌ترین دریاچه روی زمین، از قبل برنامه‌ریزی می‌کنند. دریاچه بایکال حدود 20 درصد از آب شیرین جهان را در خود جای داده است. این دریاچه 25 میلیون ساله در سیبری واقع شده و توسط رشته کوه احاطه شده و یکی از شفاف ترین دریاچه های جهان به حساب می آید. دریاچه بایکال که به عنوان مروارید سیبری شناخته می شود، محل اقامتگاه های متعددی است که این منطقه را به مقصدی محبوب برای تعطیلات تبدیل کرده است.

سوزدال Suzdal

- گروه ساتراپ 02.02.28

سوزدال که زمانی پایتخت چندین سلسله پادشاهی روسیه ب...

سوزدال که زمانی پایتخت چندین سلسله پادشاهی روسیه بوده است، نگین "حلقه طلایی" شهرهای باستانی روسیه که به عنوان موزه های زنده گذشته فرهنگی روسیه حفظ کرده، نام گرفته است. کسانی که مایلند بهترین معماری تاریخی روسیه، پر از کلیساها و صومعه ها را با گنبدهای زیبای پیازی تجربه کنند، آن را در سوزدال خواهند یافت. کل شهر که قدمت آن به سال 1024 برمی‌گردد مانند یک موزه بزرگ در فضای باز است که بازدیدکنندگان را به گذشته های دور و تاریخ غنی روسیه می‌بر

کرملین Moscow Kremlin

- گروه ساتراپ 02.02.28

کاخ کرملین از آن دسته جاهای دیدنی روسیه است که همه...

کاخ کرملین از آن دسته جاهای دیدنی روسیه است که همه از سیاستمدار گرفته تا گردشگر عادی دوست دارند از آن بازدید کنند. کاخ کرملین به دستور شاه نیکلای اول و بین سال‌های ۱۸۳۸ تا ۱۸۴۹ تأسیس شد. محدوده این کاخ بزرگ ۲۵ هزار مترمربع است و ۱۸ برج دارد. با توجه به تاریخ ساخت این بنا می‌توان گفت که کرملین از آن ساختمان‌های کهنی است که امروزه هم در زمینه امور دولتی روسیه کاربرد دارد. البته شما می‌توانید با رفتن به کاخ کرملین یک تیر و چند نشان بزنید. یعنی این که می‌توانید علاوه بر دیدن بنای کرملین از سایر جاذبه‌های اطراف آن هم دیدن کنید.

موزه هرمیتاژ Hermitage Museum

- گروه ساتراپ 02.02.28

موزه هرمیتاژ در سن پترزبورگ روسیه که در سال 1764 ت...

موزه هرمیتاژ در سن پترزبورگ روسیه که در سال 1764 توسط کاترین کبیر تأسیس شد، موزه ای عظیم از هنر و فرهنگ است که بیش از سه میلیون قطعه اشیای عتیقه و تاریخی از سراسر جهان را در خود جای داده است.

کلیسای جامع سنت باسیل Saint Basil's Cathedral

- گروه ساتراپ 02.02.28

کلیسای جامع سنت باسیل که بین سال‌های 1554 تا 1561 ...

کلیسای جامع سنت باسیل که بین سال‌های 1554 تا 1561 ساخته شده و در قلب مسکو قرار دارد، بی شک برای سالیان متمادی یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری روسیه بوده است. علاوه بر آثار داخلی عمارت کلیسا آنچه که بازدیدکنندگان را مجذوب می کند معماری نما بیرونی بسیار منحصر بفرد و متمایز کلیسای جامع است که شبیه شعله های آتش طراحی شده است.