جاذبه های گردشگری سنت پترزبورگ

مجسمه مشهور سوار برنزی

- گروه ساتراپ 02.02.27

مشهورترین یادبود تاریخی شهر سن پترزبورگ مجسمه سوا...

مشهورترین یادبود تاریخی شهر سن پترزبورگ مجسمه سوارکاری پیتر کبیر است، که نه تنها یکی از معروف‌ترین سمبل‌های سن پترزبورگ به‌شمار می‌رود، مثل مجسمه آزادی در نیویورک یا برج ایفل در پاریس، بلکه سوژه یکی از بزرگ‌ترین اشعار در زبان روسی، یعنی شعر مجسمه سوار برنزی: داستانی از سن پترزبورگ، اثر الکساندر پوشکین هم هست. این مجسمه در سال ۱۷۸۲ کامل شده و ساختنش ۱۲ سال از عمر مجسمه ساز فرانسوی، اتین ماوریس فالوکنت را گرفته است. کسی که توسط شخص دنیس دیدرو به کاترین کبیر معرفی و توصیه شد. پایه این مجسمه یاد بود که به سنگ آذرخش معروف است، ظاهرا بزرگترین قطعه سنگ یک‌تکه‌ای است که تا‌به‌حال انسان توانسته آن را جا‌‌به‌جا کند.

موزه ارمیتاژ یا کاخ زمستانی

- گروه ساتراپ 02.02.27

موزه ارمیتاژ یا کاخ زمستانی را می‌توان معروف‌ترین ...

موزه ارمیتاژ یا کاخ زمستانی را می‌توان معروف‌ترین جاذبه گردشگری سنت پترزبورگ دانست. این موزه در سال ۱۷۶۴ توسط کاترین کبیر راه‌اندازی شد و امروزه یکی از بزرگ‌ترین گنجینه‌های هنر و آثار باستانی جهان محسوب می‌شود. موزه ارمیتاژ بخش‌های زیادی دارد اما بیشتر گردشگران برای دیدن کلکسیون اصلی کاخ زمستانی به این مکان جذاب می‌روند. در این کلیسیون مجموعه‌ای بی‌نظیر و ارزشمند از آثار یونانی و رومی و همچنین فضاهای قرن هجده و نوزهمی اتاق‌های دولتی امپراتوری روسیه قابل مشاهده هستند. جالب است بدانید بیش از سه میلیون اثر هنری در موزه ارمیتاژ نگهداری می‌شود. از هنرمندان معروفی که آثارشان در این موزه هستند می‌توان به لئوناردو داوینچی، میکل‌ آنژ، پیتر پل روبنس، آگوست رودن، آنتونی فان دیک، ونسان ون گوگ، پل سزان، رامبرانت، پابلو پیکاسو، پل گوگن و کلود مونه اشاره کرد.

قلعه پتروپاول و جزیره خرگوش

- گروه ساتراپ 02.02.27

این مکان هسته شکل گیری شهر زیبای سنت پترزبورگ هستن...

این مکان هسته شکل گیری شهر زیبای سنت پترزبورگ هستند و این جزیره که نخستین قلمرو پترکبیر بود رخداد های تاریخی بزرگی را به خود دیده است که در تاریخ روسیه بسیار تاثیر گذار بودند. پیدایش شهر سنت پترزبورگ به واسطه مالیات ها و خراجی است که در دوران ابتدایی حکومت پترکبیر در این جزیره و بر مالیات کشتی های گذری از رودخانه نوا گرفته می شد شکل گرفت و سنت پترزبورگ که تا قبل آن باتلاقی بود به واسطه همین سنگ ها که به عنوان مالیات از کشتی های گذری گرفته می شد و زه کشی هایی که به دستور پترکبیر انجام شد خشک و شهر فعلی سنت پترزبورگ شکل گرفت. قلعه پتروپاول سنت پترزبورگ در جزیره زایچی ساخته شده است و زایچی در زبان روسی به معنی خرگوش است از آنجایی که این جزیره شباهت به خرگوش دارد به این نام مشهور شده است. بلند ترین بنای شهر سنت پترزبورگ کلیسای پتروپاول جزیره زایچی است که به عبارتی تنها بنای سبک گوتیک شهر سنت پترزبورگ به حساب می آید. قلعه پتروپاول اولین ساختمان و اثر معماری شهر سنت پترزبورگ می باشد و به منظور کنترل رودخانه ی نیوا و دسترسی به دریای بالتیک احداث گردید. به همین دلیل پترکبیر این قلعه را در جزیره ی زایاچی احداث نمود. تاریخ شروع احداث قلعه پتروپاول سنت پترزبورگ ۱۶ می سال ۱۷۰۳ میباشد که تاریخ تأسیس شهر سن پترزبورگ نیز محسوب میگردد. قلعه پتروپاول سنت پترزبورگ به منظور برخورداری از توان دفاعی بالا، به صورت شش ضلعی ساخته شد و در جریان جنگ شمال بین روسیه و سوئد نقش مهمی را ایفا نمود. سازندگان آن دومنیکو ترزینی (معمار مشهور ایتالیایی) و کریستوفر مینیخ (معمار نظامی آلمانی) می باشند. هرچند که معماران دیگری نیز در تکمیل و تزئین این بنا سهم داشتند. ارتفاع متوسط دیوارهای قلعه ۱۲ متر و ضخامت آنها حدود ۱۰ متر میباشد. در مرکز قلعه کلیسای پتر مقدس قرار دارد که ساختمان آن با ارتفاع حدود پنج متر اکنون نیز بلندترین ساختمان شهر به حساب میآید. این کلیسا از آن لحاظ دارای اهمیت می باشد که آرامگاه تمام امپراتورهای روسیه و خانوادهی رومانوف ها در آنجا قرار دارند. از ساختمان های مهم دیگر در محوطه ی قلعه ی پتر و پاول میتوان به ضرابخانه ی روسیه اشاره کرد. این ضرابخانه از دوران قدیم تا حال، مسئول ضرب مسکوکات و انتشار اسکناس روسیه میباشد. از ساختمانهای دیگر قلعه پتروپاول سنت پترزبورگ، زندان قلعه پتروپاول می باشد که به زندان باستیل روسیه معروف است. زندان باسیل زندان سیاسی دوران حکومت تزاری بود و در آن زندانیان معروف سیاسی به طرز بسیار ظالمانه ای شکنجه می شدند و این قلعه دروازه ی مشهوری دارد که به نام دروازه مرگ مشهور است و معروف بود اگر زندانی از این دروازه رد می شد همه می دانستند آن روز حکم اعدام او توسط گیوتین های ترسناک تزاری صادر شده است. در بازدید از این قلعه سعی کنید ساعت ۱۲ ظهر در آنجا حضور داشته باشید، چون توپ های این قلعه رأس ساعت ۱۲ ظهر هر روز شلیک می نمایند.

خیابان نوسکی

- گروه ساتراپ 02.02.27

از زمان شروع قرن نوزدهم تا به امروز، جذاب ترین و ...

از زمان شروع قرن نوزدهم تا به امروز، جذاب ترین و معروف ترین محل خوشگذرانی در شهر سن پترزبورگ می باشد. این خیابان چهار کیلومتری پر از بناهای تاریخی و جذابیت های بی شمار است. این خیابان همچنین یک مکان ایده آل برای سرگرم شدن با تفریحات شبانه محبوب اهالی سن پترزبورگ و توریست ها می باشد. در این خیابان مغازه، سوغات سرا، رستوران و کلوپ و بار فراوان وجود دارد. به سختی می‌توانید در خیابان نوسکی ساختمانی را پیدا کنید که تاریخ ساختش برای بعد از سال ۱۹۱۷ باشد. از جمله شاخص‌ترین بناهایی که در این مکان دیدنی سن پترزبورگ قرار دارند می‌توان به ساختمان آرنوو، کاخ باروک استروگانف، کلیسا جامع کازان با آن ستون‌های نئوکلاسیک منحنی‌اش، مجسمه مربی اسب روی پل آنیچکف و ساختمان قرن هجدهمی که در واقع مراکز خرید هستند اشاره کرد.

میدان کاخ

- گروه ساتراپ 02.02.27

میدان کاخ: شهر سنت پترزبورگ یک فضای عمومی باز و عظ...

میدان کاخ: شهر سنت پترزبورگ یک فضای عمومی باز و عظیم است که درست در مقابل کاخ زمستانی قرار دارد. ستون الکساندر که در دهه 1830 از یک تکه گرانیت قرمز ساخته شده است و 47 متر ارتفاع دارد در مرکز میدان قرار گرفته است. این مجسمه توسط اسکندر اول برای بزرگداشت پیروزی در برابر ناپلئون سفارش داده شد. بسیاری از رویدادهای مهم در تاریخ شوروی و روسیه دقیقاً در این میدان رخ داده است. تزار الکساندر دوم در این مکان به ضرب گلوله کشته شد و سربازان بلشویک در سال 1917 با یورش به کاخ زمستانی، جایی که خانواده سلطنتی در آن زندگی می‌کردند، انقلاب را در این میدان آغاز کردند. از آن زمان، این میدان برای راهپیمایی‌ها و تظاهرات از رژه نظامی برای جشن گرفتن روز پیروزی (که نشان دهنده پایان جنگ جهانی دوم است) تا جشن‌های شب سال نو مورد استفاده شده است. میدان کاخ در تمام ساعات روز قابل بازدید است و یکی از جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ محسوب می‌شود.

کلیسای کازان

- گروه ساتراپ 02.02.27

کلیسای کازان: یکی از زیباترین و جذاب ترین بناهای ت...

کلیسای کازان: یکی از زیباترین و جذاب ترین بناهای تاریخی روسیه که بی نهایت ارزش دیدن دارد، کلیسای کازان سنت پترزبورگ است. این بنا به دلیل موقعیت خوبی که در شهر دارد، مورد بازدید بسیاری از گردشگران قرار می گیرد. کلیسای کازان در قلب شهر سنت پترزبورگ واقع شده و چشم اندازی عالی رو به خیابان مرکزی شهر یعنی خیابان نوسکی دارد. تمام تورها و گردشگرانی که وارد خیابان نوسکی می شوند از بیرون و یا درون این بنای تاریخی و بسیار مهم روسیه حتما بازدید می کنند. کلیسای کازان بین سال های ۱۸۰۱ و ۱۸۱۱ ساخته شد. تمام مجموعه آن، توسط شخصی به نام آندره ورونیخین طراحی شده بود تا با یک کلیسای کوچکی دیگری که در این مکان قرار داشت، جایگزین شود. کلیسای جامع کازان به عنوان بنای مشابهی برای بنای بانوی ما کازان ساخته شده است. امپراطور پل، خواستار ساخت بنایی همانند سنت باسیلیکای روم در روسیه شد. این پادشاه، امید داشت که بتواند سنت پترزبورگ را به رم شمال جهان تبدیل نماید. یک مرکز قدرت مذهبی که بتواند تصمیم های مهم در این زمینه را بگیرد. در همین راستا هم می خواست که بنای کلیسای کازان سنت پترزبورگ دقیقا شبیه به فوروم رومی در واتیکان باشد. با این وجود، این بنا هم اکنون تبدیل به یکی از سمبل های سنت پترزبورگ شده و خانه ای شده تا هنرمندان، معماران و امپراتوری ها آثار باارزش خود را در اطرافش جانمایی کنند.

کلیسای اسحاق مقدس

- گروه ساتراپ 02.02.27

کلیسای جامع اسحاق مقدس به دستور تزار الکساندر اول ...

کلیسای جامع اسحاق مقدس به دستور تزار الکساندر اول برای جایگزینی با یک بنای قدیمی ساخته شد. برای این سفارش ویژه، طراحی‌های متعددی صورت گرفت که در این میان طراحی معمار فرانسوی اوگوست دو مونفران که تحصیل کرده آتلیه طراح مخصوص ناپلئون بود نیز به چشم می‌خورد. طرح پیشنهادی مونفران به خاطر خشکی و کسالت‌بار بودن ریتم چهار ردیف ستونش مورد انتقاد واقع شد. همچنین گفته می‌شد برخلاف ابعاد بزرگ ساختمان، طراحی آن شبیه به یک بنای چمباتمه زده است که خیلی تحسین برانگیز نیست. در نهایت امپراطور که خود علاقه‌مند سبک معماری سنگین و وزین امپراطوری بود، وارد ماجرا شده و به نفع مونفران قضیه را حل کرد. ساخت این کلیسای جامع حدود چهل سال به طول انجامید و مونفران بین سال‌های ۱۸۱۸ تا ۱۸۵۸ نظارت آن را به عهده داشت. کلیسا بعد از اتمام به اسحاق مقدس، حامی پتر کبیر هدیه شد. تحت حکومت شوروی این بنا متروک ماند و بعد از آن به موزه بی‌خدایی تبدیل گردید. مجسمه کبوتر بعدها با یک آونگ فوکو جایگزین شد. طی جنگ جهانی دوم، گنبد کلیسا با رنگ طوسی رنگ‌آمیزی شد تا توجه نیروهای هوایی دشمن را به خود جلب نکند. امروزه هنوز هم اعمال و مراسم پرستشی در کلیسای جامع صورت می‌گیرد، اما این امر در روزهای عادی در نمازخانه سمت چپی و تنها در روزهای جشن در قسمت اصلی برگزار می‌شود. تماشای این جاذبه شهر سن پترزبورگ تجربه‌ای به یاد ماندنی و بی‌نظیر را برای شما رقم خواهد زد.